Πέμπτη 2 Ιουλίου 2020

Τίτλοι τέλους...



Πουλάκια μου...
Όλα κάποτε τελειώνουν, λένε... Και τα ωραία τελειώνουν και πιο γρήγορα, νομίζουμε...
Η ζωή όμως -ευτυχώς!- συνεχίζεται... Και στην ουσία όλα συνεχίζονται, αλλά κάπως αλλιώς... Οι συμπρωταγωνιστές (αυτοί που είναι δίπλα μας) συνήθως αλλάζουν και το σκηνικό (ο χώρος όπου εξελίσσονται τα πράγματα)... Κάποιοι βγαίνουν απ' το πλάνο (απ' το επίκεντρο της ζωής μας) και κάποιοι άλλοι μπαίνουν...


Για να μην τα πολυλογούμε, ένας κύκλος έκλεισε (γιατί έτσι γίνεται πάντα!) κι ανοίγει ένας νέος! Ήρθατε στο Δημοτικό με κάποιο άγχος, φόβο και διστακτικότητα στην αρχή οι περισσότεροι και φεύγετε δηλώνοντας ότι περάσατε όμορφα και δημιουργικά...
Πηγαίνετε στο Γυμνάσιο με τα ίδια συναισθήματα (φόβος, άγχος κλπ.)... Εξαρτάται (και) από σας να είναι εξίσου όμορφα, χαρούμενα και δημιουργικά και τα επόμενα χρόνια... Δε σας λείπει τίποτα... Προσήλωση στον στόχο, δουλειά και όλα είναι εύκολα κι απλά...




Σας ευχαριστώ όλους -γονείς και παιδιά- για τη συνεργασία και τις όμορφες στιγμές που περάσαμε... Ήταν ιδιαίτερη χαρά που σμίξαμε και -προσωπικά- μακαρίζω την τύχη μου...
Και να θυμάστε, η σχέση μας δεν τελειώνει εδώ... Θα είμαι πάντα κοντά σας, εάν και όταν χρειαστείτε οτιδήποτε και μπορώ να βοηθήσω...
Πάω να κυνηγήσω τα όνειρά μου με την επόμενη τάξη... Ελπίζω να υπάρξει η ίδια δυνατή σχέση αγάπης, όπως και με σας, πουλάκια μου... 💕


Κλείνοντας, μια σημαντική παρότρυνση (είπαμε, οι συμβουλές δεν είναι του χαρακτήρα μου! 😃), από μια σπουδαία προσωπικότητα της παγκόσμιας πολιτικής σκηνής των τελευταίων χρόνων:
"Tread Softly 
Breath Peacefully 
Laugh Hysterically"
(NELSON MANDELA)
.
[Δεν ξέρω αν σας θυμίζει κάτι η φράση, αλλά η διπλανή εικόνα (στο αγαπημένο μου μπλουζάκι) σίγουρα κάτι σας θυμίζει...!
Απ' ότι ξέρω, και στα Αγγλικά είστε αστέρια! 😉]

Καλό καλοκαίρι σε όλους, να περάσετε όμορφα, με υγεία και χαμόγελο...😍

Taj ΜΑΝΧάΛ (πηγή: You Tube)

[Το τραγούδι της τελευταίας ανάρτησης ("Μυστικά πως σ' αγαπώ" - Taj ΜΑΝΧάΛ) είναι του Haig Yazdjian (μουσική) και του Δημήτρη Υφαντή (στίχοι). Με όλη μου την αγάπη...!!!❤💕💜]

Τρίτη 23 Ιουνίου 2020

Φυσικά (Χημεία)


Από τις πιο ενδιαφέρουσες ενότητες του μαθήματος των Φυσικών ήταν η ενότητα της Χημείας: "Οξέα-Βάσεις-Άλατα"...

ΦΥΣΙΚΑ (ΟΞΕΑ-ΒΑΣΕΙΣ-ΑΛΑΤΑ)

Τα οξέα, οι βάσεις και τα άλατα είναι τρεις σημαντικές κατηγορίες χημικών ενώσεων πολύ γνωστές και οικείες, αφού τις χρησιμοποιούμε καθημερινά στη ζωή μας... Για παράδειγμα, το ξίδι περιέχει οξύ, η μαγειρική σόδα είναι βάση και το μαγειρική αλάτι είναι άλας!
Για να διαπιστώσουμε αν μια ουσία είναι (ή περιέχει) βάση ή οξύ χρησιμοποιούμε ορισμένες ουσίες που λέγονται δείκτες. Οι δείκτες αλλάζουν χρώμα (διαφορετικό σε κάθε περίπτωση) όταν τους ανακατέψουμε με ουσίες που περιέχουν μια βάση ή ένα οξύ...

Τα απαραίτητα υλικά για τα πειράματα (δείκτες, οξέα, βάσεις) έτοιμα...

Οξέα
Το χαρακτηριστικό των οξέων είναι η όξινη (ξινή) γεύση τους και ότι αντιδρούν με τις βάσεις.
Οξύ υπάρχει στο ξίδι (οξικό οξύ), στο λεμόνι και τα περισσότερα φρούτα (κιτρικό οξύ), στα μυρμήγκια και την τσουκνίδα (μυρμηκικό οξύ)...
Πολύ γνωστά και διαδεδομένα οξέα είναι:
το ανθρακικό οξύ (H₂CO₃), που χρησιμοποιείται στα αναψυκτικά
το υδροχλωρικό οξύ (HCl), που χρησιμοποιείται ως καθαριστικό (wc κυρίως)
το νιτρικό οξύ (HNO₃), το γνωστό καθαριστικό "άκουα φόρτε"
το θειικό οξύ (H₂SO₄), το επίσης γνωστό ως "βιτριόλι"

Βάσεις
Οι βάσεις είναι χημικές ενώσεις που αντιδρούν με τα οξέα. Υπάρχουν στις οδοντόκρεμες, στα καθαριστικά για τα λίπη (στην κουζίνα), στα αντίδοτα για τα τσιμπήματα της μέλισσας...
Πολύ γνωστές και διαδεδομένες βάσεις είναι:
η αμμωνία (NH₃), που χρησιμοποιείται για τα τσιμπήματα της μέλισσας
το ανθρακικό νάτριο (Na₂CO₃), η γνωστή μαγειρική σόδα

Άλατα
Όταν ανακατέψουμε ένα οξύ με μια βάση, προκαλείται μια χημική αντίδραση που ονομάζεται εξουδετέρωση. Κατά την εξουδετέρωση παράγονται νέες χημικές ουσίες που ονομάζονται άλατα.
Εξουδετέρωση:    ΒΑΣΗ  +  ΟΞΥ  →  ΑΛΑΣ  +  νερό (H₂O)
Πολύ γνωστά και διαδεδομένα άλατα είναι:
το χλωριούχο νάτριο (NaCl), το γνωστό μαγειρικό αλάτι
το ανθρακικό ασβέστιο (CaCO₃), που υπάρχει στα μάρμαρα, την κιμωλία, το τσόφλι αβγών

Τα πειράματα σε εξέλιξη...

Η όξινη βροχή
Στις περιοχές που υπάρχει έντονη ατμοσφαιρική ρύπανση δημιουργούνται με το νερό της βροχής ισχυρά οξέα και πέφτοντας στο έδαφος προκαλούν μεγάλες καταστροφές στη φύση (δάση, καλλιέργειες, ζώα), στα κτίρια (μάρμαρα κυρίως), επιβαρύνοντας και την υγεία των ανθρώπων...
- Αν ενωθεί το διοξείδιο του άνθρακα που υπάρχει στη μολυσμένη ατμόσφαιρα με το νερό της βροχής, προκύπτει το ανθρακικό οξύ που είναι ένα ασθενές οξύ.
CO₂ + H₂O → H₂CO₃
- Αν στην ατμόσφαιρα υπάρχει διοξείδιο του θείου και ενωθεί με το οξυγόνο του ατμοσφαιρικού αέρα και το νερό της βροχής, προκύπτει το θειικό οξύ που είναι πολύ ισχυρό.
SO₂ + 1/2 O₂ + H₂O → H₂SO₄

- Αν στην ατμόσφαιρα υπάρχει διοξείδιο του αζώτου και ενωθεί με το οξυγόνο και το νερό της βροχής, προκύπτει το νιτρικό οξύ που είναι επίσης πολύ ισχυρό.
2 NO₂ + 1/2 O₂ + H₂O → 2 HNO₃

[ΣΗΜΕΙΩΣΗ: οι συντελεστές (οι αριθμοί μπροστά από τις χημικές ενώσεις ή τα χημικά στοιχεία) μπαίνουν για την ισορροπία της χημικής αντίδρασης, για να έχουμε ίδιο αριθμό ατόμων κάθε χημικού στοιχείου και στα δύο μέρη (το 1 δεν το βάζουμε).]

(πηγή: You Tube)

Γλώσσα - Ιστορία (εν. Ε'-α)


Τελευταίες μέρες στο σχολείο και τα μαθήματα -αισίως- οδεύουν προς το τέλος τους...
Το μάθημα της Γλώσσας ολοκληρώθηκε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα με την τελευταία ενότητα "Πόλεμος και Ειρήνη".
Μετά από όλα όσα διαβάσαμε, συζητήσαμε, ακούσαμε και είδαμε, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι αξίζει να δίνουμε όσες ευκαιρίες χρειαστούν στην ΕΙΡΗΝΗ...!

johnlennon (πηγή: You Tube)

[Το τραγούδι της ημέρας ("Give Peace A Chance" - Plastic Ono Band) είναι του αξέχαστου -πρώην "Beatle"- John Lennon]
.

Στο μάθημα της Ιστορίας (τελευταία ενότητα επίσης) το πιο συνηθισμένο θέμα κι εδώ οι πόλεμοι: Ελληνοτουρκικός (1897), Μακεδονικός Αγώνας (1904), Βαλκανικοί (1912-13), Α' Παγκόσμιος (1914-18), Μικρασιατικός (1919-22), Β' Παγκόσμιος (1949-45)...

ΙΣΤΟΡΙΑ (Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ)

Από τον Ελληνοτουρκικό πόλεμο του 1897 στον Μακεδονικό Αγώνα

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/e-kef-01-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/e1.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/e/E.1..html

Παύλος Μελάς

Το κίνημα στο Γουδί και η κυβέρνηση Βενιζέλου

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/e-kef-02-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/e2.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/e/E.2..html

Ελευθέριος Βενιζέλος

Παρασκευή 19 Ιουνίου 2020

Ιστορία (ενότητα Δ'-β)



(πηγή: You Tube)

[Το τραγούδι της ημέρας ("Το Μαργούδι" - Thrax Punks) είναι παραδοσιακό της Θράκης (εδώ σε μια σύγχρονη εκδοχή από ένα θρακιώτικο συγκρότημα)]

ΙΣΤΟΡΙΑ (Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ)

Η Ελλάδα στα τέλη του 19ου αιώνα

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/d-kef-4-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/d4.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/d/D.4..html

Ο ελληνοτουρκικός πόλεμος του 1897

Η Θράκη, η Μικρά Ασία και ο Πόντος, ακμαία ελληνικά κέντρα

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/d-kef-5-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/d5.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/d/D.5..html

Θράκη, Μ. Ασία, Πόντος

Η κρίση στα Βαλκάνια

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/d-kef-6-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/d6.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/d/D.6..html


Τετάρτη 17 Ιουνίου 2020

Ιστορία (ενότητα Δ΄-α)



(πηγή: YouTube)

[Το τραγούδι της ημέρας ("Πότε θα κάνει ξαστεριά" - Νίκος Ξυλούρης) είναι παραδοσιακό "ριζίτικο" της Κρήτης, το οποίο συντρόφευε τους Κρητικούς σε όλους τους Αγώνες τους, αλλά αργότερα πέρασε τα όρια του νησιού κι έγινε πανελλήνιο]

ΙΣΤΟΡΙΑ (Η ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΟΝ 19ο ΑΙΩΝΑ)

Η βασιλεία του Όθωνα - Ο Ιωάννης Κωλέττης

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/d-kef-1-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/d1.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/d/D.1..html

Βασιλιάς Όθων                         Ιωάννης Κωλέττης

Η βασιλεία του Γεωργίου του Α΄ - Ο Χαρίλαος Τρικούπης

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/d-kef-2-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/d2.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/d/D.2..html

Βασιλιάς Γεώργιος Α΄                 Χαρίλαος Τρικούπης

Επαναστατικά κινήματα στη Μακεδονία και την Κρήτη

Ένα σχεδιάγραμμα του μαθήματος...
https://eclass31.weebly.com/uploads/8/3/3/4/8334101/d-kef-3-istoria_st.pdf

...ένα quiz για εξάσκηση...
https://atheo.gr/yliko/isst/d3.q/index.html

...κι ένα σταυρόλεξο για το τέλος!
http://5dim-alexandr.ima.sch.gr/yliko/st/istoria/d/D.3..html

Θεόδωρος Ζιάκας               Ολοκαύτωμα Αρκαδίου

Τρίτη 16 Ιουνίου 2020

Γεωγραφία (Project Ευρώπης)


Η σημερινή ανάρτηση αφορά ένα project στο μάθημα της Γεωγραφίας και πιο συγκεκριμένα κάποια κεφάλαια της Ευρώπης... Είναι 100% δημιουργίες των παιδιών πάνω στην ήπειρό μας!
Μπράβο σε όλους και όλες σας!!!

 (πηγή: You Tube)

[Το μουσικό θέμα της ημέρας ("Ode to joy"/"Ωδή στη χαρά" - Beethoven/Μπετόβεν) είναι ο Εθνικός Ύμνος της Ευρωπαϊκής Ένωσης]

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ (ΕΥΡΩΠΗ - project)

Οι κάτοικοι και τα κράτη της Ευρώπης (κεφ. 29)



Πολιτικός χάρτης της Ευρώπης
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2858

Πολυχάρτης της Ευρώπης
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/2757

Οι ευρωπαϊκές χώρες και οι πρωτεύουσές τους
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3232

Πολιτικός χάρτης της Μεσογείου
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3223

Οι περιοχές της Ευρώπης
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3322

Σημαίες της Ευρώπης
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10939

...κι ένα Ταξίδι στην Ισλανδία!
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/11061

[Ομάδα εργασίας: ΚΩΣΤΗΣ - ΜΙΧΑΛΗΣ - ΣΤΕΦΑΝΟΣ]


Πολιτιστικά χαρακτηριστικά των λαών της Ευρώπης (κεφ. 30)


Πολιτιστικά χαρακτηριστικά 
https://drive.google.com/file/d/114yryEak8gSpYJPuvsczSSBXJLCJcP0u/view?usp=sharing

[Ομάδα εργασίας: ΕΛΕΝΗ - ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ - ΝΑΓΙΑ]


Αξιοθέατα, μνημεία και ιστορική συνέχεια των λαών της Ευρώπης (κεφ. 31)



Αξιοθέατα και μνημεία της Ευρώπης
https://drive.google.com/file/d/1gBKysS4dzD8ylx9fXyk5GDINWCvhOuig/view?usp=sharing

Η μάχη του Βατερλώ, μια σημαντική στιγμή στη σύγχρονη ιστορία της Ευρώπης
.

Την Κυριακή 18 Ιουνίου 1815, κοντά στο Βατερλώ της Φλάνδρας (Βέλγιο), ο γαλλικός στρατός υπό τον αυτοκράτορα Ναπολέοντα Α΄ ηττήθηκε από τον στρατό του 7ου Συνασπισμού (συμμαχικές δυνάμεις που είχαν συγκεντρώσει οι Βρετανοί, υπό τον υποστράτηγο Άρθουρ Ουέλσλι και από Πρώσους, υπό τον στρατάρχη Γκέμπχαρτ φον Μπλύχερ). Ήταν η τελευταία μάχη του Ναπολέοντα και η ήττα του είχε ως αποτέλεσμα το τέλος της εξουσίας του και την εξορία του στη νήσο της Αγίας Ελένης....

Τομείς παραγωγής αγαθών και παροχής υπηρεσιών (κεφ. 32)

Η αλιεία στην Ε.Ε.
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3193

Χάρτης βιομηχανικών περιοχών και ορυκτών πόρων της Ευρώπης
http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3194

[Ομάδα εργασίας: ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ - ΔΕΣΠΟΙΝΑ - ΔΙΟΝΥΣΗΣ - ΗΛΕΚΤΡΑ - ΝΕΣΤΟΡΑΣ]


Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση (κεφ. 33)


Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.)
https://drive.google.com/file/d/1kgpVsl_ne2k_SsShZMbyRI62IYW5G7mx/view?usp=sharing

[Ομάδα εργασίας: ΜΑΡΙΑΝΝΑ - ΣΟΦΙΑ - ΦΑΝΗ]

Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020

Τίτλοι τέλους... (π.κ.*)


15 Ιουνίου... Υπό κανονικές συνθήκες (*προ κορωναϊού) η σημερινή μέρα θα ήταν η τελευταία σας στο Δημοτικό!
Θα παίρνατε τους Τίτλους Σπουδών-"απολυτήρια" (χωρίς ιδιαίτερο άγχος για τον βαθμό, μάλλον), θα αποχαιρετούσατε τους δασκάλους σας (κάπως βιαστικά, λόγω αναμονής γι' αυτό που θα επακολουθούσε) και θα ξεσπούσατε στις βρύσες για το "καθιερωμένο" μπουγέλο (που το περιμένετε πώς και πώς!)...
Τώρα, υπομονή καμιά δεκαριά μέρες ακόμα και συγκρατημένα! Με προσοχή και προφυλάξεις!

Ας προσγειωθούμε στη νέα πραγματικότητα όμως...
Η 15η Ιουνίου είναι και η ημερομηνία που έφυγε από τη ζωή (1994) ένας κορυφαίος Έλληνας συνθέτης, ποιητής, τραγουδοποιός, μαέστρος και πιανίστας, ο Μάνος Χατζηδάκις 
(βραβευμένος και με Όσκαρ για "Τα παιδιά του Πειραιά").

(πηγή: You Tube)

[Το τραγούδι της ημέρας ("Κεμάλ" - Αλίκη Καγιαλόγλου) είναι του Μάνου Χατζηδάκι (μουσική) και του Νίκου Γκάτσου (στίχοι)]

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (ΜΟΤΙΒΑ)

Το γεωμετρικό μοτίβο είναι το σχέδιο που δημιουργείται από την επανάληψη ενός σχήματος, μιας εικόνας ή παράστασης. Για να δημιουργήσουμε ή να συνεχίσουμε ένα γεωμετρικό μοτίβο πρέπει πρώτα να βρούμε το μοτίβο και να δούμε πώς επαναλαμβάνεται.
   π.χ.   💚❤❤💜💚❤❤💜💚❤❤💜       (💚❤❤💜 σε επανάληψη)

Το αριθμητικό μοτίβο είναι ένας κανόνας που μας δείχνει μια σειρά αριθμών που προκύπτει από μια μαθηματική σχέση η οποία επαναλαμβάνεται.
   π.χ.    3 - 8 - 13 - 18 - 23...        (+5  κάθε φορά)
            3 - 9 - 27 - 81 - 243...       (x3 κάθε φορά)